I want it all!

Dat is zo een beetje the struggle geweest van 2015 voor mij.

En met ‘ALL’, bedoel ik ook echt ‘ALL’. Ik maakte een kind, zette samen met Dieje Van Mij een bedrijf op poten, moest ondertussen terug strak worden (ja, hallo, f***k you celebrities met modellenlijven 3 weken na de bevalling), ging tussendoor ook nog een tweede huis / onze toekomstige werkplek verbouwen, en oh ja, ik wil graag wat feesten af en toe, een festivalletje meepikken, wat vrienden zien, de standaard familiefeesten-locatie worden, en ik ging eindelijk mijn autorij-angsten overwinnen. Min of meer gelukt. Typ ik hier, mega stijf van duuuust dakpannen op ons nieuwe dak te leggen. (Helpt wel meteen voor dat strakke lijf, dat wel).

Ook wel mega trots dat ons nieuwe bedrijf al dusdanig levensvatbaar is dat we er niet alleen zelf van kunnen leven (what? Ik moet dat echt nog heeeeeel veel herhalen om het ook echt te geloven) maar we kunnen ook een wekelijkse jobstudent van de nodige zakcentjes
voorzien. Die baby is ondertussen een peuter, kruipt rond als een aapje (ook wel poepschuiven genoemd en is wonderwel nog gans intact. Alleen dat autorijden… Nope! Treinen is zo belachelijk veel aangenamer! Je kan tenminste nog iets anders doen dan voor je uit staren. Of je kan gewoon daadwerkelijk voor je uit staren! Die minuutjes trein rijden waren in 2015 gewoonweg broodnodig voor mijn eigen gemoedsrust.

Zijn alle creatieve generalisten zo een geoefende jongleurs? Want eerlijk is eerlijk: soms moet je toch moeite doen om die ballen in de lucht te houden, niet? I want it all, pfff, vermoeiend! Daarom wil ik in 2016 meer ALL IN ipv “want it all”. Niet perse alles tegelijk, niet al dat multitasken, volgens mij wordt one-tasken dé hit voor 2016. Niet zo creatief generalistisch hoor ik u denken? Jawel! Niets houdt je tegen om serieel te one-tasken hé. De ene dag ALL IN moeder, want 3 dagen per week is de zoon gewoon thuis. De ene avond gewoon mega hard feesten, alles geven, ook al is het een verdomd saaie bedoening omdat die anderen (kinderlozen?) nog niet genoeg alcohol in hun lijf hebben om de dansvloer te veroveren. Ik heb een babysit betaald, ik ga daar niet op wachten, ik ben ALL IN. Maar ook een dagje gewoon losjes brainstormen over ons bedrijf, wat willen we nog doen, waar gaan we naartoe, nemen we iemand in dienst, …

Bewust kiezen om dan ook gewoon die tijd te nemen, ALL IN. Niet met een klein schuldgevoeltje omtrent eventuele onbeantwoorde mails of nog te updaten website details. All in betekent voor mij: de keuze die je maakt omhelzen en daar op dat moment volledige aandacht aan geven.

Maar ook ALL IN creatieve generalist zijn. Want dankzij Silvia ben ik dat kantje van mezelf, alwaar ik tot voor kort toch eerder schaamte dan trots voor voelde, meer gaan appreciëren en vooral aanvaarden. Jep, ‘houden van afwisseling’ is een understatement, jep, ons bedrijf gaat wel heel veel kanten op, jep, dat is raar voor sommigen, maar anderzijds: wij hebben klanten die wel van elke tak van ons bedrijf iets kopen. Dat zijn die rare soort van mensen die het Mr&Ms Flash imperium begrijpen. Er moet dan toch iets van aan zijn, van al die verschillende diensten en producten die wij aanbieden. Zodus sturen wij ons imperium in een duidelijke richting, namelijk die van complete creatieve vrijheid. Ok, dat laatste is een droom. Maar toch: we houden meer dan ooit rekening met waar wij zelf zin in hebben, en met de mate waarin dat zin erin hebben ook zal standhouden in de tijd.

Een collectie wenskaartjes ontwerpen, drukken en verkopen bijvoorbeeld. Een ideale creatieve generalisten onderneming, want onze klanten verwachten ten gepaste tijden nieuwe ontwerpen. Liefst ook origineel en out of the box. That’s namelijk us. Die bedrijfstak, die staat dus op ons lijf geschreven. Dat zijn het soort bedrijfstakken die we willen en verder zullen uitdiepen in 2016. Bedrijfstakken die stress en afhankelijkheid creëren, gooi(d)en we overboord. Geboortekaartjes drukken bijvoorbeeld: geen tijd meer voor impulsieve ‘we gaan een dagje inspiratie opdoen in een andere stad’ beslissingen want je zult zien dat er net dan bij één van onze klanten een baby uit floept. Het ter wereld komen van baby’s valt gewoonweg niet in te plannen. Daar zaten we te veel aan vast, dat eiste te veel plaats op in ons bedrijf en in verhouding te weinig harde cash. Dat is natuurlijk luxe, maar dat is dan ook het grote voordeel van een creatieve generalistische onderneming als de onze: er blijven genoeg takken over om al onze oventjes lekker te doen branden!

2016: ga ALL IN!

 

 

 

 

Pin It on Pinterest

Share This